Eerste weken in Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Julia Janssen - WaarBenJij.nu Eerste weken in Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Julia Janssen - WaarBenJij.nu

Eerste weken in Malaga

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

02 Maart 2014 | Spanje, Málaga

2 maart
Hooi allemaal, leuk dat jullie op mijn blog kijken. Ik denk niet dat ik echt veel ga schrijven maar ik vond het wel leuk om even een update te geven (en deze stukjes had ik toch al geschreven)! Ik heb weer een leuke week gehad: uit eten geweest, wezen shoppen, en vannacht zijn we uitgeweest. We waren verkleed en zagen er werkelijk prachtig uit met roze en rode pruiken, maar het was het allemaal waard want daardoor kregen we zowaar gratis entree bij de clubs! Er is inmiddels alweer een nieuw meisje, Natalie, zij was ook mee. Het is vandaag de laatste carnavalsdag van Malaga, en nu begint het voor een week in Cádiz, waar het heel erg leuk schijnt te zijn. Dus dat gaan we komend weekend meemaken! We gaan zaterdagmiddag met een groep erheen, en nemen zondagochtend de bus weer terug. Ben heel benieuwd! Maar goed, ik ga dit stukje even afronden. Veel leesplezier!!


23 februari
De eerste week in Malaga zit er alweer op. Ik zit nu in mijn nieuwe kamer, ik ben gisteravond van appartement geruild met twee Duitse jongens. Hiervoor zat ik met een Chinees meisje, Min, en een Russische jongen genaamd Nikita. Dat was wel gezellig, alleen wilde Min liever een eigen appartement en is ze gisteren dus ook verhuisd. En Nikita is eigenlijk altijd aan het slapen, of hij gaat uit en dan slaapt hij nog langer. Nu zit ik met Zoë, een Nederlands meisje dat heeel toevallig ook uit Utrecht komt!! Of nou ja Zeist, maar dat is zo ongeveer hetzelfde. Er wonen hier ook nog twee Zweedse meisjes, Sophie en Marilyn, alleen zij gaan volgende week alweer naar huis helaas. Dit huis is naast gezelliger ook veeel schoner: in mijn vorige appartement durfde ik amper de keuken in, laat staan iets aan te raken want alles plakte. En de badkamers (de appartementen hebben er allemaal twee) waren ook afschuwelijk vies. De schoonmaaksters komen hier elke twee weken maar maken alleen de bedden op en de vloer schoon (al merk ik daar ook niks van) en verder niks (dat wist ik eerst niet, maar ja dat was eigenlijk wel te zien). Maar waar ik nu zit wordt alles meteen afgewassen, elke week wordt er schoongemaakt door ons zelf enzzz dus hier voel ik me een stuk beter haha. Nu moet ik dat zelf dus ook wel gaan doen, want ik heb afgelopen week de hele tijd een paar borden en bekers in mijn kamer laten staan… Heel hygiënisch.
Koken doe ik hier eigenlijk ook niet echt, want ik ben te lui en tja ik kan het ook niet echt: dus ik ga veeel liever uit eten om dan tenminste wat lekkers te hebben én dan hoef ik de afwas ook niet te doen!! Dus thuis beschik ik elke keer over stokbrood en beleg, chips, chocola en voor de vitamientjes sap en appels. Naast het koken was het hele op jezelf wonen sowieso heel erg wennen, al helemaal als je helemaal in je eentje in een vreemd land zit waar je de taal ook niet spreekt. De eerste dagen waren dus best moeilijk en kut, vooral zondag, want toen kwam ik aan in mijn appartement en kende ik niemand.
Gelukkig had ik maandag school dus heb ik meteen wat nieuwe mensen ontmoet. Maar helaas is mijn klasje niet superleuk: ik zit met veel oudere mensen die hier niet echt zijn om vrienden te maken. Dus toen besloot ik maar om op dinsdagavond mee te doen aan een salsales op school: dat was heel gezellig! Meteen weer wat leuke mensen ontmoet waarmee we daarna nog wat zijn gaan eten en drinken.
De rest van de week ging een beetje hetzelfde: eerst school van 10 tot 2. Daarna wat eten in de stad of boodschappen doen, soms in de avond wat drinken of uit eten en donderdag ook nog uitgeweest (en de volgende dag om 10 uur weer op school zitten…). Uitgaan is hier zooo anders, dat had ik echt niet verwacht!! Het is wel heel leuk, er zijn hier veel meer bars en cafés dan in Utrecht, maar je moet wel echt bijna overal entree betalen. Wat ik heel raar vind omdat het echt niet grote bars zijn waar je nou de hele nacht door gaat brengen. En ook staat de muziek veeel zachter, je kunt echt nog best normaal praten. En wat ook hilarisch is: de muziek zelf. Het leek net een fout feest omdat ze niet echt house, techno of top40 draaien maar echt Spaanstalige gitaarmuziek haha. Romeo Santos en Santana en zo.
Verder mag ik natuurlijk niet vergeten te delen hoe mooi het hier is: allemaal tropische planten en palmbomen, het lijkt hier totaal geen winter. Ook qua temperatuur niet trouwens. Lekker rond de 20 graden elke dag! Vanavond ga ik met een Duits meisje, Stefanie, de berg op die naast mijn huis zit. Daar heb je een uitkijkplek en dan heb je echt een prachtig uitzicht over de stad.

Laat ik ook maar wat over de school zelf vertellen haha, ik zit dus elke schooldag vier uurtjes op school. Wel heel erg wennen weer om zo op te moeten letten in de les en zo, al helemaal omdat ik nu maar in een klas met vijf personen zit. We krijgen les in het Spaans dus dat is wel chill. Alleen spreek ik verder alleen maar Engels hier… Niet zo goed van ons. Er zijn hier wel wat mensen, vooral degenen die gewoon niet goed Engels spreken, die al Spaans met elkaar praten. En zij zeggen ook dat ik gewoon echt goed mijn huiswerk moet maken en daarnaast ook zelf woordjes moet leren en allerbelangrijkst: zoveel mogelijk Spaans praten. Dus dat moet ik maar eens gaan doen, die eerste twee dingen dan. Want als ik nu in het Spaans met iemand ga praten krijgen we eindeloze gesprekken over onze naam, afkomst en kleur haar vrees ik.

Dat was het wel weer even, ik vond het wel leuk om een beetje op te schrijven wat ik hier doe maar toen ik het eenmaal geschreven had dacht ik: dan kan ik het ook wel op een blog zetten. Dus bij deze!!


25 februari
Net uit eten geweest met huisgenootjes omdat Sophie vandaag jarig is. Super lekker gegeten! Sophie en Zoë gaan vanavond ook nog uit maar ik ga niet mee, vanavond ga ik gewoon lekker slapen. Gisteren was Ahra’s laatste dag, dus heb ik met haar en Stefanie bij Min gegeten, die kan ook echt heerlijk koken. Daarna wat gedronken en nog even uitgeweest. Erg jammer om dan vanochtend weer om 10 uur op school te zitten… Stefanie komt vanavond hierheen, ze heeft besloten om haar gastgezin te verlaten en om hier te komen wonen. Nou dit is gewoon even een kort berichtje maar het wordt hier in ieder geval steeds leuker! Oh en ik ga vanavond voor het eerst echt koken dus ik ben benieuwd.



  • 02 Maart 2014 - 20:37

    Vader Jac.:

    Leuk Juul! Benieuwd hoe carnaval was in Cadiz. ben je natuurlijk als eens geweest... Moet je vaker doen, dit dagboek bijhouden. Tot de volgende blog (hoop ik)! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Ik woon 3 maanden in Malaga om Spaans te leren.

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 976
Totaal aantal bezoekers 1547

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 17 Mei 2014

Malaga

Landen bezocht: